ضایعات آهن

ضایعات آهن

ضایعات آهن

ضایعات آهن

  • ۰
  • ۰

هر ساله بیش از 400 میلیون تن فلز بازیافت می شود و قراضه های آهنی و غیر آهنی را به مواد اولیه ثانویه با ارزش برای ذوب فلزات جدید تبدیل می کند.

فلزات مناسب برای بازیافت به طور کلی به دو گروه جداگانه طبقه بندی می شوند: فولاد و آلومینیوم. ساده ترین روش برای تعیین نوع فلز مورد نظر شما انجام آزمایش آهنربایی ساده است. فولاد مغناطیسی است و به آهنربایی می چسبد اما آلومینیوم اینگونه نیست. برخی از محصولات فلزی یک نماد مانند علامت alu را نشان می دهند تا نشانگر واضحی از فلزی است که از آن ساخته شده است.

فولاد یکی از مؤلفه های مهم در ساختمان ها ، زیرساخت ها ، ابزارها ، کشتی ها ، اتومبیل ها ، ماشین آلات و وسایل مورد استفاده در سراسر جهان است.

آلومینیوم یک فلز مشابه است که قادر به ذوب شدن در دماهای نسبتاً پایین تر از فولاد است ، و آن را برای بازیافت بسیار جذاب می کند. منابع آلومینیوم بازیافتی شامل وسایل نقلیه پایان عمر ، هواپیما ، قایق ، دوچرخه ، رایانه ، وسایل آشپزی ، ناودانها ، سایدینگ و سیم کشی الکتریکی است.

دوام اقتصادی بازیافت فلزات به حدی است که انرژی ذخیره شده با بازیافت فلزات باید بیش از انرژی لازم برای تولید فلزات مشابه مانند از سنگ معدن باشد.

به عنوان مثال ، قوطی های آلومینیومی فقط در پنج مرحله از انرژی مورد نیاز برای تولید آنها از ابتدا در فرآیند بازیافت استفاده می کنند. و همچنین تنها پنج درصد از میزان گازهای گلخانه ای را آزاد می کند. در حقیقت ، فقط یک آلومینیوم بازیافت شده می تواند انرژی کافی را برای صرفه جویی در لامپ 100 وات تا چهار ساعت ذخیره کند.

بسیاری از فلزاتی که ما در زندگی روزمره خود از آنها استفاده می کنیم در حقیقت مخلوط هایی هستند که به آلیاژ معروف هستند. این مسئله می تواند تعدادی از موارد را ایجاد کند که مهمترین آنها بر توانایی مرتب سازی فلزات مختلف آماده بازیافت تأثیر می گذارد. متعاقباً ، فرآیند بازیافت فلز به همان راحتی ساده نیست که همه آن ها را جمع کرده و آن را ذوب کنیم.

در ASM Metal Recycling فقط آلومینیوم و فولاد را برای بازیافت نمی گیریم. با یک راهنمای سریع در مورد جایی که می توانید این نوع فلزات را در خانه پیدا کنید ، به برخی از فلزات دیگر که می توانید با ما در بیاورید و چه فلزاتی ضایعات آهن محسوب میشوند ، نگاهی بیندازید.

    مس - مس با درجه ممتاز می تواند حداکثر 95٪ از ارزش اصلی فلز اولیه را حفظ کند. سیم کشی قراضه یکی از آسانترین منابع فلز قراضه است: از پایه تلویزیونها و مانیتورهای رایانه ای تهیه شده است. در داخل لپ تاپ و دستگاه پخش دی وی دی. در وسایل برقی بزرگ و کوچک؛ و در الکترونیک دستی

    برنجی - آیا اخیراً جایگاه خود را عوض کرده اید؟ خواهید فهمید که بسیاری از کارگاههای دست ساز امروزی از برنجی ساخته شده اند که از نظر ضایعات می توانند هزینه های بسیار خوبی را پرداخت کنند. به عنوان مثال ، اگر به تازگی تمام درب های خانه را تغییر داده اید و صندوقچه های قدیمی را دور آن ذخیره کرده اید ، می تواند به یک فلز 50 کیلوگرم از فلز بازیافت اولیه اضافه کند!

    روی - گفته می شود که به طور متوسط ​​وسیله نقلیه جاده دارای 10 کیلو گرم ارزش روی قطعات بدنه گالوانیزه است. وسایل نقلیه پایان عمر را می توان از هم جدا کرد و این قطعات قابل بازیافت و تبدیل به قطعات مشابه مانند با همان کیفیت مواد هستند.

    قلع - بازیافت قلع نیاز به 99 درصد انرژی کمتری نسبت به ایجاد آن در ابتدا دارد. منبع خوبی برای قلاب قراضه در خانه تجهیزات قدیمی آشپزخانه مانند ملاقه های سوپ ، وکس و کاسه های آشپزی است.

    سرب - استفاده از سرب ثانویه میزان انتشار CO2 را 99 درصد کاهش می دهد. خانه های قبل از دهه 1970 احتمالاً دارای لوله های آب سرب ، احتراق سقف و ناودان جعبه هستند. کسانی که در صنعت ساخت و ساز کار می کنند نیز تقریباً روزانه با محصولات سرب مواجه می شوند - معمولاً آنها را با مواد جایگزین جایگزین می کنند. مهم نیست که چقدر مهم باشد. به دلیل ویژگی های قابل بازیافت بسیار با ارزش است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی